naar Alfa Romeo NL
 

  HISTORIE
  REGLEMENT
  NIEUWS
  LEDENLIJST
  MESSAGE BOARD
  CLUBLEDEN inloggen
 
  MEETINGS
        2011
        2010
        2009
        2008
        2007
        2006
        FOTOALBUMS
 
  BROCHURE
  FOTO-VIDEO
  IN DE MEDIA
 
  JAAP'S COLUMN
  MERCHANDISING
  ONTSPANNING
 
  AANKOOP TIPS
  LID WORDEN
 
  CONTACT
  GASTENBOEK
  LINKS

home

 

Meetings 2008

18 en 19 oktober 2008 --  Circuit Zolder (België) FIA GT races
Op zaterdag en zondag 18 en 19 oktober is via Mischa146 deze meeting op de kalender gekomen. En animo is er zeker ook!
De kaarten liggen hier thuis al klaar, dankzij diezelfde Mischa146! Gezien er op zondag geracet wordt zal deze meeting wel op deze dag worden gehouden maar laat dat geen belemmering zijn om er een prachtig weekend van te maken. Op zondag 19 oktober gaan we hopelijk zien dat de Nürburgring een opwarmertje was voor het geweld van de FIA GT races.
Omdat e.e.a. nog ver weg is is er weinig haast bij maar met Mischa wordt nu bekeken hoe we het kaarten bestellen gaan doen. De prijs is denkelijk geen bezwaar, per persoon €10,00. Goedkoper dan Assen?!
Zodra we er aan toe zijn volgen er natuurlijk weer de nodige nieuwsbrieven met verdergaande informatie. E.e.a. is natuurlijk op het Message Board te volgen en iedere inbreng daar is van harte welkom!

Foto's en Video's

27 september 2008 -- meeting t.g.v. het 10 jarige jubileum van de 166
Tja, nu ben ik dus bang dat teveel woorden tekort doen aan deze meeting.
Teveel er over zeggen kan inhouden dat je zaken overslaat of vergeet.
Te weinig er over zeggen is ook al onrecht doen aan deze meeting.
Helemaal top georganiseerd door Hans069 en Marcel 174, dat als eerste.
Prima ontvangst bij Wim Prins in Nunspeet, mooi officieel (emotioneel) gedeelte
daar ook. Vervolgens een prima uitgezette en prachtige route door een fantastisch
stukje Nederland. En bij het eten veel, heel veel gelachen en heerlijk bij gepraat met
een formidabele groep mensen. Normaal hadden we elkaar misschien nooit ontmoet?!
Moet je zien waar een auto toe kan leiden! Auto? Limousine zul je bedoelen!
Als dit het Alfa gevoel is dan mag dat nooit verloren gaan!!

Puike dag, geweldig mooi weer, fantastische mensen, kortom: geweldig voor en door iedereen.

Foto's

10 augustus 2008 -- Siverdome meeting Zoetermeer
Geweldig weertje, goeie atmosfeer, lekker gehandeld en gekocht, veel oude bekenden,
grote opkomst algemeen en van de club. Kortom; weer een geslaagde A.L.A.R.M. meeting in 2008.
Zal ongetwijfeld voor volgend jaar weer op de agenda komen.
Een soort van stop and go meeting voor sommigen, anderen staan als eerste en gaan als laatste.
Dat maakt het juist zo uniek dit soort spontaan ontstane meetings.
De Randstad heeft duidelijk haar eigen jaarlijkse evenement v.w.b. Alfa Romeo meetings hoor!
Tot de volgende zullen we maar zeggen.
Foto's in het fotoalbum meetings.

01 juni 2008 -- Rondje Nürburgring
En eindelijk was het dan zover, in nauwe en zeer gewaardeerde samenwerking met voor Johan van de Alfa Romeo 147 Club gingen we als 166 Club op weg naar de Oosterburen om eens een rondje Ring te gaan rijden. Nou, de heen weg was "Ring" genoeg onder de loodzware voet van Anton. Hij had G3 nav dus ging zonder probleem voorop. Dat het één sprint zou worden richting de Eifel was een zeer plezante gewaarwording. En wat een excuus dat Anton heeft! Onder de 100 per uur heb ik een trilling. Nou, iedereen had hier duidelijk last van.
Op weg naar Geleen, Yuri, Alrik en wat vrienden op gepikt en vanaf Geleen dus naar de Eifel.
Geweldige rit er naar toe al, jammer van de vele bouwputten wegens werkzaamheden aan de wegen. Rond 10:45uur arriveerden we en na een telefoontje naar Johan dat we bij het BMW testcentre stonden, je gelooft het natuurlijk niet maar echt zo!, nam Johan de zorgen op zich voor dolgedraaide 166 coureurs die het lood nog uit de rechterschoen stonden te halen.
Maar toen, onder begeleiding van Johan naar een pracht parkeerplaats langs de baan. En daar kijken naar het hoe en wat, kijken waar je als je de baan op zou gaan op zou moeten letten. En wat gelijk opviel was de diversiteit van auto's en motoren. Van race geprepareerd tot touringcars reden op de baan, motoren, Ferrari's, Lotussen, Merc. Vito's, afijn, heel het scala aan ergernissen van de openbare weg deed daar zijn best om snel over te komen. Sommige deden dat met verve, andere met wat minder overtuiging. Er reden zelfs lieden rond met de kinderen achterin. Lieden moet dan misschien wel stumpers zijn. Levensgevaarlijk zoals later bleek, niet veel later overigens. Ruim een half uur na onze aankomst op de parking lag ineens het rijden stil, iemand gecrasht. Na enige tijd begon men weer te rijden. Voor korte duur eigenlijk, te kort want daar ging 'tie weer, wederom een crash. weer een uurtje geen gerij. En zo ging het maar door.
De vriend van Alrik die met ons mee reed met een Audi S8 is ook nog betrokken geraakt bij een crash. Nou, je wilt niet weten wat er dan op je afkomt, bekeuring wegens een gevaarlijke inhaal actie van ik dacht €110, €90 voor het van de baan halen van je auto/wrak en als je pech hebt €300 per meter vangrail die je eventueel afschrijft. Dat laatste is misschien de reden geweest waarom het zeer knap was dat een Citroen coureur zijn auto uit de vangrail hield. Koste wat vreemde capriolen maar toch, het lukte hem om niet echt te crashen. Hij reed zelfs nog 2 bochten verder hoorden we later om daar zijn zwaar beschadigde Citroen achter te moeten laten.
Al met al stevige overtuigende bewijzen dat de Nürburgring geen plek is voor 166's maar ja, Alrik moest natuurlijk uit proberen of de optische uitlijning van het onderstel deugdelijk was. Dat merk je niet als je met 200+ over de Autobahn rijdt natuurlijk :-)
Ondanks het niet de baan op gegaan zijn door velen en zeker dankzij alles wat Johan voor ons in petto had omtrent meerijden met een 147 GTA en een 156 Ringrijder was het zeker genieten. Ook is de mogelijkheid er om met de Ringtaxi rond te rijden. Gezien het tempo daarvan een aanrader als je een sterke maag hebt.
Genoeg te zien op en rond de baan en zeker ook lekkers te eten rondom de baan besloten we rond 16:45uur op huis aan te gaan. Toen bleek namelijk dat het circuit voor misschien wel 2 uur afgesloten was wegens een vermoedelijk dodelijk ongeval waarbij een motorrijder betrokken was. Heel spijtig dat dit soort zaken natuurlijk gebeuren maar verwonderlijk is het niet als je ziet hoe men rond rijdt.
De algemene mening was: zeer geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar!
En dat alles onder heel veel dankzegging aan Johan Schoolderman van de Alfa Romeo 147 Club. Reisleider numero Uno! wat de Alfa Romeo 166 Club leden aangaat die aanwezig waren.
Volgende keer ook met nog meer 166 aanwezig hopelijk, echt een hele grote aanrader!!!!

Foto's

12 mei 2008 -- Viva Italia op het circuit van Assen
Tja, voor het 4e achtereen volgende jaar togen een aantal fanatiekelingen
weer op Assen aan. De een was er wat vroeger als de ander, wilde dat ook
duidelijk kenbaar maken maar goed, dat moge de pret niet drukken.....
Assen zou Assen niet zijn zonder het clubrijden. Hieromtrent waren een aantal
onduidelijkheden gerezen, welke gelukkig snel uit de weg geruimd waren want
op een gegeven moment zou, buiten de toegangsprijs per persoon, ook nog €25
per auto betaald moeten worden voor vrij rijden van 25 minuten.
Dat kan/mag niet de bedoeling zijn. Gelukkig was dit "misverstand" snel weggenomen.
Na een hele dag op paddock, tribune, baan e.d. rond gehangen te hebben moest dan
uiteindelijk ook diegene die zich hadden opgegeven voor het vrij rijden de baan op.
Om 14:30-14:45uur eerst de  briefing, enige commotie omtrent de transponders die je
moest "huren" met als borg je rijbewijs of €100. Hopelijk is dat nog allemaal goed gekomen
en heeft iedereen er aan gedacht om e.e.a. weer terug in te leveren...... bij de transponders
werden ook de verplichte polsbandjes uitgereikt voor bestuurders en passagiers.
En dan, eindelijk na een dag wachten was het 15:55uur, de tijd waarop we hadden afgesproken
om te verzamelen in de rij zodat we klokslag 16:05 ook echt de baan op konden.
Iedereen was op tijd (natuurlijk) en om 16:05 ging het licht op groen, achter de pacecar aan de
baan op met een flinke ploeg van divers pluimage maar vooral met veel 166's!!
Prachtig zicht om op het gas te gaan en achter je dezelfde neus in je spiegel omhoog te zien gaan
en voor je die kont te zien zakken naar het asfalt.
Gas geven!!!! En dat deden de meeste dan ook behoorlijk hoor! Helaas hadden we als club ons eerste
incident in een technisch mankement bij een lid waar de lager uit het blok was gelopen.
Althans, zo luide de diagnose. Zeer jammer. Toch nog een domper op een toch zo geslaagde dag.
Prima opkomst, zeer gezellig, prachtig weer en een toch voor de meesten geslaagd moment op de baan.
Ook waren er een flink aantal andere gebeurtenissen te zien, spin, nog meer auto's met technische mankementen,
een 155 in de grindbak voor het recht eind, afijn, d'r gebeurde van alles.

Een zeer geslaagde dag ondanks alle commotie vooraf en helaas een wat mindere afsluiting wegens een 2.0 TS dus die de pijp aan Maarten gaf.
Hopelijk dat de kosten en bijkomende schades zeer beperkt blijven. In ieder geval was duidelijk dat er hulp gevonden was om de auto thuis te krijgen middels iemand met een aanhanger.
We wensen de eigenaar veel sterkte en succes met de ongetwijfeld noodzakelijke reparatie.

Iedereen bedankt voor de aanwezigheid en pracht meeting op Assen, 12 mei 2008.

Bekijk een video omtrent een rondje Assen in een Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v hier.

Foto's

20 januari 2008 -- De nieuwjaarsbijeenkomst
Echt een voortreffelijke dag, prima georganiseerd door Yuri, die de contacten
met het Militaire Luchtvaart Museum had onderhouden en door Erik183 die een
heerlijke en goed verzorgde lunch bij restaurant Bos en Heide had georganiseerd.
Na de lunch in een hele lange stoet op weg naar het MLM.
Hier ook, prima ontvangst, vriendelijke medewerk(st)ers, iemand die uit handen
van Jaap het "bedankt voor de gastvrijheid" geschenk in ontvangst nam en ja,
dan natuurlijk het "afscheid" van Jaap zelf, die zijn actieve 166 bestaan als
bestuurslid heeft afgesloten.
Auto is verkocht maar Jaap heeft te kennen gegeven zeker lid te willen worden van
de Vrienden van de Alfa Romeo 166 Club. In oprichting nog, dat wel.

Verder heel jammer dat, wegens diverse omstandigheden, een aantal leden helaas
niet aanwezig kon zijn. Daar ga ik nu hier maar niet over uitwijden.

Kortom, deze tweede nieuwjaarsreceptie was er eentje die niet zomaar vergeten zal worden hoor.
Geweldige record opkomst, ook veel "aanhang" die van de partij was en een prima locatie.
Zelfs het weer viel mee ondanks de bewolking.

Iedereen heel hartelijk dank voor de komst en neem maar eens een kijkje in het foto album.
En zorg dat jou foto's daar ook terecht komen, liefst middels MSN, gedeelde mappen of versturen via MSN.

Foto's

Jaap draagt nog eenmaal voor uit eigen werk.

Als blijk van dank voor de gastvrijheid overhandigd Jaap
een échte "van Doleweerd" aan het MLM.

Iemand die gezien heeft waar de "jager op jaagt?".
Tussen de E en de O zie je het doelwit! Nog meer verborgen items Jaap?

Jaap neemt als bestuurslid afscheid van onze club en ontvangt van Ton,
 als blijk van dank voor zijn inzet van de afgelopen jaren, Alfa Romeo manchetknopen.

NAAR BOVEN